Sjukt mycket festande

Ojojojojojo nu har jag varit lat på att blogga...ujuj har bara inte tänkt på det, vi har festat så mycket här haha ne men det var ju nationaldagen och det innebär typ tre dagars ätande och festande, har säkert gått upp tre kg av all öl och empanadas haha men det var det värt! MMM har ätit så good mat, vi vart bjudna hem till läraren bengst hem högt uppe på en av kullarna här. Fan vilket hus, jag vart riktigt impad...ett stort mysigt hus med feeet trädgård eller kanske uteplats mer, och najsigaste utsikten över hela staden och Haveeeet. Havet är det bästa med valpo skulle jag vilja säga, det finns tillomed pingviner där iii  uuhuu en polare i klassen hade sett det! Fatta coolt..här behövs inge skansen liksom!

Yess det var bra dagar det, men nu är det måndag och vi har massa uppgifter i skolan men det känns bra, känns bra att göra något vettigt ibland också haha.

Jag börjar bli snål också...eller jag har börjat anpassa mig efter priserna här, tex käka ute 30 spänn för en tallrik mat typ pommes med ngt köttigt + dricka känns skiiit dyrt haha helt sjuk, fatta chocken när jag kommer hem då!! Där får man ju knappt en kebab med bröd för 30 spänn.


Idag tänkte jag lägga mig tidigt då jag vill vara i skolan ganska early...ska göra klart en brevfilm som vi har i uppgift...kanske kan lägga upp den här sen. Om den blir bra dvs hehe



Här hemma hos läraren bengt, hans fru Betty (på bilden) gjorde supergod mat!


Suupergoott!! Här efter typ 15 empanadas och fem kg kött! 



Här är vi på en gayfest,såklart,  hehe Jag och Sophie och tre bögar.


Här var vi hemma hos Brigitta, en tjej i klassen. Det kan aldrig bli för lite av det goda haha
.


Kommentarer
Postat av: Emma

heeeeej lindaaa! Emma här som skriver...gick in på din blogg för att se hur du har det. Det verkar som du har det bra därborta:) Här är det typ som vanligt förutom att det är jävligt tråkigt emellanåt. Att se en pingvin nu skulle göra livet lite lättare, dom djuren e hur cooola som helst!! Har du lärt dig mkt spanska nu?? Hoppas du har det finfint, kram emma

2008-09-24 @ 16:18:30
Postat av: Marika

woop woop lindilusen :)

jag vill oxå ha empanadas lr vad dom nu heter! kan man köpa sånt här nånstans?? waaaah jag bet mig i tungan :(

SAKNAR DIG!

2008-09-24 @ 20:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0