Empanadas ska det va!


MMmmmm empanadas!! Det godaste i Chile hittills!! Mums säger jag bara...jag vet inte hur många jag tryckt i mig hahah kaloribomb kanske men vafan här går man som en idiot upp å ner för mounteverest kullar varje dag så lite empanadas då och då kan ju inte skada! =P

Så nu sitter jag här och smäller i mig två, middagsdags juh!


Uuuuuuhh idag fixade vi biljetter till matchen Chile-Brasilien nu på söndag, ska bli så sjuuukt grymt!!
Funderar på att klä ut mig till kille jag har hört att det kan vara ganska farligt att gå på matcher i Chile som tjej om man inte har nån stark karl med sig men vi e ju ett litet gäng från klassen så det kanske går bra ändå hehe vi får se, ska iaf bli en rejäl upplevelse!




Titta så gott, här är en med kött finns även med seafood eller vegetarisk..billigt och mättande de kostar mellan 3-10 kr beroende på hur stora dom är, men man blir mätt på en tre kronors så bra csn mat!!;)




Jag har fortfarande inte tvättat sen jag kom hit, har iofs bara vart här i två veckor men jag hade ju inte med mig alla mina kläder heller så det börjar bli tomt om rena kläder. Så igår bestämde jag mig för att ta hand om tvätthögen men det gick inte så bra, jag fatta inte ett skit av den där jävla tvättmaskinen, den hade typ miljoner olika alternativ men bara två knappar och det var på latin eller samespråk, fatta inte ett skit så jag sket i det efter som hon som äger huset inte var hemma så jag kunde inte fråga henne om hjälp heller. Så jag fick ställa mig och tvätta det viktigaste för hand hahah så jävla B. Så nu hänger det strumpor och trosor lite överallt här i mitt lilla rum, och det torkar ju aldrig!! Det är så jävla kallt här så de kommer väl mögla om inte sommaren kommer snart!! Funderar på att föna kläderna om de inte torkar snart, jag hade nån mardröm om att jag stekte kläderna för att de skulle torka men de vart alldeles svarta och flottiga haha vilka problem man kan ha. 




Kommentarer
Postat av: Sanna

Ååh, empanadas är ju jättegott, och säkert ännu godare i Chile! ;)

2008-09-04 @ 17:30:10
Postat av: Marika

jag har ingen aning om vad empanadas är :( vad är det i dom förutom kött och seafood? låter iaf skitgott.. är nog lite hungrig hehe. hahaha sådär ser det ut hemma hos oss oxå med tvätt överallt :D

2008-09-04 @ 18:13:12
Postat av: Clittu

NAAAAAAJ ÅÅÅ NAAAJ E det sant empanadas mamma mia!!!

Linda din lilla mus du verkar ha hittat en stabil ddildo att leka med. Jag e glad att du stannat kvar ooch hittar på saker i Chile som du måste berätta när du kommer hem. Önskar jag kunde vara med men jag ska banne mig komma och hälsa på innan du kommer hem....det lovar jag Linda.

2008-09-04 @ 18:49:01
Postat av: carin

vad är de förnåt de ser typ ut som baguette av pizzadeg :S

2008-09-07 @ 00:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0