ChilenskGayFest


Nu har jag varit lat och inte skrivit på några dagar..men nu ska här uppdateras.

Helgen var grym, i fredags drog jag och en tjej från klassen (sophie) till ett gay ställe med några polare hon bor med. Hahaha alltså chilenska bögar är verkligen super bögar, bögigare än svenskar. Alla ser typ ut som hårfrisörer med värsta stylat hår och flatorna ser ut som skatare typ, men schyssta är dom iaf och vi hade grymt kul! Sen på lördagen drog vi iväg med samma gäng fast till en liten by ute på landet. En tjej fyllde år och hade hyrt ett vandrarhem och de som ville fick komma dit, hon hade skrivit på ett community att alla var bjudna så det kom typ hundra pers! Den festen var sjuuuuk, jag och Sophie fick typ den mesta av uppmärksamheten, alla ville veta allt om oss och om Sverige och de ställde miljontals frågor om allt möjligt och den dummaste var nog om vi hade fängelse i Sverige hahah. Men det var skit trevligt där, fast kanske lite fjortis varning när glassfönster krossades och toan blev ner spydd redan klockan elva..men men är det fest så är det!! Ser fram emot nästa helg haha


Alltså jag kommer nog få en chock sen när jag kommer tillbaka till Sverige, det är så sjukt billigt här tex bussbiljetten till stället vi åkte till som ligger två timmar från Valpo kostade 500 pesos och det är typ 7 kr!!!!!!! NADA!!! Fatta i Sverige kostar det fan 40 spänn om man bara ska åka in till stan!! Uhhh jag börjar bli galen på hur sverige lurar sitt folk egentligen, det behöver inte vara så dyrt som allting är.

Typ maten är ju sepe dyr hemma och käka ute kostar skjortan, idag som alla andra dagar gick vi till en restaurang och käkade dagens meny, en liten sallad till förrätt, kött, fisk eller vegetariskt till varmrätt och sen en liten efterrätt plus att man får bröd och dricka till allt det kostade idag 2500 pesos det är ca 30 kr, och idag gick vi till ett lite bättre ställe annars brukar vi gå och käka lunch för 1500 pesos. Fatta jag känner mig som en miljonär här mina kronor är värda guld!! Fan Sverige är ett jävla kapitalistland ett land för dem som har cash annars blir det nudlar om man är student eller högst fem köttbullar var om du har familj. Sweden sucks


Den enda bilden från festen, dagen efter haha


Kommentarer
Postat av: Marika

oh oh oh coolers. jag vill oxå leva billigt! alltså.. hahaha att allting i sverige blev billigare. allt bara blir dyrare.. och inte funkar nåt system alls haha.

men hon sophie är från sverige oxå då? najs att du blivit kompis med någon så fort :D lr ja några kanske man borde säga. Linda den sociala muppsen :D

Saknar dig Lus!

2008-09-02 @ 13:30:57
Postat av: carin

deras vinter ser ut som sommar >_<

föresten har inte du skaffat chilenr till mobilen?

2008-09-03 @ 14:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0