Action bland sol och palmer!

Innan jag åkte hit berättade Ale för mig om hur Chile är, han berättade om allt möjligt och om saker som kan hända, att det tex finns hur mkt snattare som helts och att man ska vara försiktig med sina prylar. Jag tänkte äh vadå..men sen när jag kom fattade jag var han menade..precis alla som går med väska här håller den hårt om handen och frame på magen, de e fan bisarrt!

Men iaf det var så typiskt, jag och en tjej från klassen (Johanna) skulle ut och filma för första gången vi gick till en trappa ganska nära skolan och vi hade ju hört av läraren att det inte är ovanligt att bli rånad men vi tänkte inte så mycket på det.

Precis när vi blev klara och skulle kolla igenom materialet kommer det fram en snubbe som vi tror vi känner för han kom fram väldigt nära och vem gör det om man inte känner personen, men han säger ingenting, han ser lite flummig och hög ut och mitt i allt ser jag en kniv mellan mitt och Johannas ansikte men vi reagerar inte, jag kommer inte exakt ihåg allt men vi blev mest chockade och fattade inte så mycket av det han ville tills han stack fram handen mot kameran men vi hajade fortfarande inte vad det va han ville tills han sa släpp den..Johanna sa fort som fan Ta den..sen stack han..och vi kutade fort som satan in i en liten kiosk en bit därifrån. Allt gick ganska fort men problemet är att man måste reagera fort så dom inte lackar ur, eftersom det finns snutar överallt så blev han jävligt stressad när vi bara satt där som fån och inte gav honom kameran. Jag är glad att Johanna höll i kameran för jag hade nog inte fattat ett skit av det han ville känner jag såhär i efterhand så vem vet hur det hade slutat då.


Men nu har jag iaf lekt lite mcgyver och fixat värsta smarta grejen så jag slipper glida runt med väska..eftersom det ökar chansen att bli rånad. Pengarna har jag redan i strumpan men nycklarna har varit ett problem, men nu har jag löst det!  Eftersom jag inte har nån dragkjedsficka på min jacka har jag nu satt fast en nyckelring i tyget och sen satt fast nycklarna i ringen..skit braaa nu behöver jag inte oroa mig för att de ska ramla ut iaf! Fan när jag kommer hem är jag ju redo att flytta ut till Rinkeby haha;)






..

Kommentarer
Postat av: Marika

! :O jag komma dit och slå alla!



smart antitjuvgreja på nycklarna däremot. kanske borde ta patent på det och få cash? ;)

2008-09-06 @ 12:40:38
Postat av: Gabby

ÅÅh Linda :D

Saknar dig grovt :)

Du verkar ha det nice i Chile, men det låter läskigt att ha blivit rånad :/..

ta hand om dig <3

2008-09-06 @ 20:58:50
URL: http://gaaby.wordpress.com
Postat av: Emma

omg.

vad heeeemskt!

Tur att det ändå gick så pass bra som det gjorde, shit vilken läskig snubbe! Hoppas du har det fint därborta, här är det tråkigt!!

2008-09-06 @ 23:19:22
Postat av: carin

shiit värsta freaky, tog han bara kamerna o stack sen... rånad utanför en skola, haha du kan flytta till rinkeby o lära upp alla där sen du kommer ju va värsta gangsta mohahahahha :P

2008-09-07 @ 00:53:57
Postat av: Cluddish

hahaha jaa värsta roliga nyckelringen på jackan hahaha !

Ååååh stackars Linda jävla idiot som stal erat projekt.

2008-09-14 @ 21:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0