softa dagar

Tråksöndag eller ska jag säga pluggsöndag ja nått åt det hållet, har massa saker att göra tills på onsdag men det går seegt. Jag kan inte koncentrera mig på massa skolskit just nu. Ska ta tag i det imorn istället, idag får det bli en slapp dag med massa film.


Helgen, I fredags var vi på födelsedagsfest hos Johanna i klassen som fyllde år, hon hade gjort massa sushi! Så gryyymt gott Ohhhh jag vill också göra sushi nu, det smakade som på restaurang  Supergott!!  Efter det drog vi till stället el huevo som jag tror är valpos största uteställe med typ miljoner dansgolv, ascoolt! Kom hem typ sex på morgonen men det var det värt haha.

Och Igår tog jag, sophie och karin från klassen en liten sväng till santiago, kändes rätt meningslöst eftersom vi bara skulle spela in ljud där till ett reportage, kunde vi inte bara få göra ett reportage om valpo istället? Onödigt iaf. Men å andra sidan kanske hade varit lite mer pepp om man inte varit bakis haha vad vet jag men gjorde iaf min uppgift. De andra stannade kvar där sen för lite partajs men jag var för död för att orka festa en dag till så jag drog hem t valpo istället. Ohh jag älskar att sitta på bussen mellan valpo och santiago, en resa på typ 1.5 timmar med najsig musik i mp3n och schysst landskap att inspireras av. Det är lite som meditation.

Och imorn ja vad händer då, plugga juste haha hade redan glömt bort det..blir nog en lugn vecka och sen på fredag ska klassen till la isla negra för lite pablo neruda lärdom, ni vet han poeten från chile. Nu blir det mer kaffe och lite vänner avsnitt! Tjingss


I santiago finns en litet gatukök med godaste thaimaten som vi jämt käkar på,
och självklart den här gången också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0